Saturday, February 11, 2012

Spesis Kelulut Yang Baru..Unrevealed


Assalamualaikum,

Hari ni nak cerita pasal satu spesis kelulut baru yang aku jumpa baru-baru ni. Dulu masa mula-mula nak kenal kelulut bukan main payah..sekarang sudah mudah sedikit. Sambungan dari post sebelum ni pasal kelulut yang aku pindah tu..Alhamdulillah berjaya dan dapat la aku tengok bila balik kampung..tapi ada satu kisah sadis yang aku nak kongsi di sini. Ada hari tu masa aku balik dari ayah aku kena bedah pak lang mai cita kat aku kata ada kelulut yang depa dah potong...aku dengan gegas trus g tengok...sedih aku tengok bila kayu dah dok dalam unggun api...opss kayu tu ada sarang....bila aku tengok ada 2 rupanya...mula-mula pakcik aku cakap dalam sarang tu ada telur semut..tapi sebenarnya telur kelulut...aku pun terus amik kereta aku n amik sarang tue wat balik...masa nak amik tu habis dia serang aku..then aku cakap omputih "relaks bro i just want to help you".....hahahaha...dan sekarang ada kat rumah aku...lepas tu lak aku baru-baru ni jumpa satu spesis baru, nak kata thoracica bukan, apicalis pun bukan...aku tatau spesis apa...


jadi la sikit-sikit aku tulis..nak cakap banyak kang payah pulak..gambar ni yang mana kelulut yang aku selamatkan...

No comments:

Post a Comment